Még néhány gondolat a házhozszállításról

Egyik előző posztunkban, ami arról szólt, hogy miért érdemes webshopokban vásárolni, már megosztottunk néhány gondolatot arról, hogy a házhoz szállítással hogyan csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat, de a téma annyira érdekes, hogy néhány adalékkal még kiegészítenénk.

Annyira fontosnak gondoljuk a tudatos rendelést, hogy ingyenes házhoz szállítással szeretnénk gondoskodni arról, hogy te is a lehető legkényelmesebben, legtudatosabban és a lehető legkisebb környezeti hatással vásárolhass Magyarország lehető legtöbb településén.

Először Tatán és vonzáskörzetében (Bajon és Naszályon) nyílik erre lehetőség: ha webshopunkban rendelsz, a kosarad értéktől függetlenül ingyenesen visszük el hozzád kedvenc termékeidet. Az újabb és újabb városokról, ahol az ingyenes házhoz szállítás elérhetővé válik itt is hírt adunk, de láthatod majd őket Facebook oldalunkon és persze az Instagramon is.

 

A jó hír után pedig lássuk, mitől válik még tudatosabbá a kiszállítás! :)

 

Gondold át, mire van valóban szükséged!

Egy Németországban készült tanulmány arra hívja fel a figyelmet, hogy minden harmadik online vásárlás úgy végződik, hogy a rendelt árut visszaküldik. Ennek az a magyarázata, hogy minden európai uniós fogyasztónak joga van ahhoz, hogy ezt 14 napon belül indoklás nélkül megtehesse (néhány terméktípus kivételével).

Ez egy rendkívül fontos és hasznos jog, ám sokan csinálják azt, hogy például ruhákból többféle méretet és/vagy színt rendelnek egyszerre, majd egyet kiválasztanak, a többit pedig visszaküldik. Ezeknek az áruknak azonban sajnos legalább 20%-a kerül megsemmisítésre, mert nem adhatók el újra, emellett a visszaúton értelmetlenül növeli még tovább a nagyobb ökológiai lábnyomot.

 

Add meg a telefonszámodat!

Az MIT kutatása szerint az első kézbesítések­ – területtől és népességtől függően – legalább 12%-60%(!)-ban sikertelenek. Emiatt a futárnak másodszor vagy akár harmadszor is ki kell mennie egy adott címre a járművével.

Egyrészt az ő munkáját segítjük azzal, ha megadjuk a telefonszámunkat, ahol elér, ha éppen a közelben vagyunk, másrészt az általa elégetett üzemanyag mennyiségét is csökkenthetjük.

 

Rendelj a munkahelyedre!

Mivel a rendeléseket nagyrészt munkaidőben szállítják ki, ugyancsak megoldást jelent a fenti problémára, ha a munkahelyünkön vesszük át a nekünk szánt csomagot. Ráadásul, ha éppen nem érünk rá, még mindig megkérhetjük egy kollégánkat (akár a recepcióst vagy portást), hogy a nevünkben vegye azt át.

 

„Az utolsó mérföld”

A fentiekből láthattuk, hogy a kiszállítás egyik legkritikusabb pontja környezeti hatás szempontjából házhozszállítás, azaz angol kifejezéssel az a bizonyos „last mile”. Erre most már sok futárszolgálat talált megoldást: a csomagpontokat, ahol akkor vehetjük át csomagunkat, amikor nekünk a legkényelmesebb.

Azon dolgozunk, hogy legyenek saját csomagpontjaink is ha kíváncsi vagy, hol lesznek ezek, kövess minket a közösségi médiában, ha eddig még nem tetted!

 

Köszönjük, hogy velünk együtt vigyázol a Földre! :)


Korábbi bejegyzés Újabb bejegyzés

Kommentelj